Blog Ale Uto

Jangan Sampai Membutohkan Diri Sendiri

Bekas Ketua Pencuri Dapat 8A SPM



Bergelar pesalah juvana dan di tempatkan di pusat pemulihan akhlak tidak mematah semangat sekumpulan tahanan untuk mengejar impian cermerlang dalam pembelajaran. Itu yang membuktikan dua orang penghuni Sekolah Henry Gurney, Telok Mas di sini apabila mereka berjaya mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM.

Pernah menjadi ketua sebuah geng curi motosikal di kedah, Along mengakui dia bersyukurr kerana di berikan peluang mengambil SPM walaupun di sabitkan atas kesalahan jenayah. Along,21  yang dihantarkan pusat permulihan itu sejak tahun 2012 lalu,menduduki SPM sebagai calon pensendirian dan memperoleh 8A 1B. Dia mendapat Gred A+ dalam matapelajaran Sejarah,Bahasa Melayu,Perdagangan manakala A bagi subject Pendidikan Islam,Mateatik,Ekonomi Asas, Tasawwur Islam serta gred b untuk bahasa Enlish.

"Saya pernah di tahan polis beberapa kali namun dilepaskan kerana kekurangan bukti. Namun nasib saya tak menyebelahi saya ketika kali ke enam saya di berkas."

"Saya pernah ambil SPM pada 2011 tetapi keputusan SPM saya teruk kerana ketika itu saya terlalu sibuk mencuri motosial


0 Kaki Cili Padi "Bekas Ketua Pencuri Dapat 8A SPM"

 
Copyright © 2014 Blog Ale Uto - All Rights Reserved
Template By Catatan Info